Družbeno inoviranje na podeželju

Objavil admin dne

Kako lahko sodelovanje pri družbenem inoviranju rešuje družbene izzive podeželja v Podravju

Fundacija Prizma je skupaj s snovalci idej in pobud, posamezniki, podjetniki, podjetji in organizacijami, ki jim je mar in želijo sodelovati pri razvoju podravske regije in njenega podeželja, iskala odgovore na vprašanja: Kaj je v Podravju dobro? Kaj je v Podravju lahko še boljše? Kako lahko to skupaj uresničimo?

Skoraj vsem evropskim ruralnim regijam so skupne velike kulturne in družbene spremembe v zadnjih desetletjih. Naraščajoča mobilnost ljudi ter internet in komunikacijska tehnologija oddaljena območja počasi a vztrajno približujejo mestnim središčem.

Snovalci družbeno-inovativnih idej, ki so bile predstavljene, so bili vključeni v program Laboratorija družbenega inoviranja, ki sta ga Fundacija Prizma in Creative Nomads od konca maja izvajali v okviru evropskega Interreg projekta CERUSI in nacionalnega projekta SocioLab. Nekateri so v programu dobili navdih za svojo idejo, drugi so idejo že imeli in so razvijali prototip družbeno-inovativne rešitve oziroma produkta. Udeležencem dogodka so predstavili svoje načrte glede doživljajskih aktivnosti, ki povezujejo človeka z naravo, razvijajo njegove čute in krepijo odpornost, širijo znanje glede pridelave in priprave zdrave hrane, promovirajo kulturno dediščino preko moderne glasbe ter na ta način prispevajo k trajnostnemu kmetijstvu in oskrbi s hrano ter trajnostnemu turizmu. Udeleženci so imeli priložnost, da nosilcem idej posredujejo svoje mnenj, ocene, predloge na podlagi katerih bodo le-ti lahko nadaljnji razvoj družbeno-inovativnih idej dopolnili in nadgradili ter povezali s komplementarnimi aktivnostmi. Tovrstno povezovanje in mreženje snovalcem idej lahko doprinese dragocene ugotovitve in poglede potencialnih partnerjev in strank za nadaljnji razvoj produkta.

Ker je najboljše izhodišče za vsako družbeno inovacijo prepoznati in razumeti potrebe in izzive s katerimi se soočajo prebivalci in skupnosti v nekem okolju, je bilo v Podravju pred izvedbo programa Laboratorija družbenega inoviranja organiziranih sedem srečanj z lokalnimi akterji, ki so izpostavili družbene izzive v svojem okolju, kot na primer staranje prebivalcev, dostop do storitev pomoči na domu, mobilnost, zaraščanje zemljišč, objekti brez namena, odliv mladih, trajnostno kmetijstvo in turizem ter podobno. Glavni cilj družbenih inovacij, ki temeljijo na obstoječih praksah in izkušnjah je, da rešujejo družbene izzive na način, kot ga še ni bilo. Gre za nove rešitve, ki obljubljajo, da se bodo lotile družbenih problemov ali izzivov bolj uspešno, kot bi bilo mogoče s sredstvi, ki so že na voljo. Pogosto družbene inovacije, ki so ideje in prakse, v resničnost spremenijo socialna podjetja. Le-ta so v odličnem položaju za spodbujanje družbenih inovacij, saj imajo socialni podjetniki na eni strani podjetniško miselnost, zato so nekakšni akterji, ki si prizadevajo razviti nove rešitve in nove ideje, to je tipično podjetniško. Po drugi strani pa običajno sledijo družbenemu poslanstvu, zato se zavedajo družbenih problemov v okolju in si običajno prizadevajo razviti rešitve za odpravo teh težav.



Kategorije: Novice

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja